
Električni trotinet – ubrzanje modernog doba
Električni trotinet – ubrzanje modernog doba
Da li je električni trotinet blagoslov ili pošast modernog doba?
Električni trotineti su sve popularnije prevozno sredstvo na ulicama svetskih, pa tako i srpskih gradova.
Imaju dizajn klasičnih trotineta, ali su veći i brži.
U ovom tekstu ipak se neću baviti dizajnom trotineta, jer na tu temu je već napisano dosta stručnih tekstova.
Sve što treba da uradite jeste da u svom pretraživaču ukucate ovu reč i izaći će mnoštvo sadržaja sa tehničkim karakteristikama.
Umesto tehnikalija, ja bih se ipak pozabavila sledećim pitanjima:
- Da li je vozačima kojima su električni trotineti i ostali prevozni ‘gedžeti’, postali neizbežni must have, mesto na trotoarima?
- Da li smeju da voze rame uz rame sa pešacima i korisnicima klasičnih trotineta i bicikala?
Sudar svetova
Do jutros nisam imala neki poseban stav o tome.
Budila bih se svako jutro neutralna kao Švajcarska – nisu mi smetali, a i ja sam se njima sklanjala s puta.
Ponekad bih, doduše, gotovo sa zavišću gledala kako jure pored mene.
Oni – uspravni i uznositi, nepomičnih mišića i suve odeće.
Ja – na bicikli, znojem oblivena, odeće zalepljene za telo, borim se za dah, napetih mišića.
Jedina sličnost – vetrić nam mrsi kosu.
Nedavni događaj mi je malo iskristalisao stavove.
Na mene je naleteo električni trotinet u punoj brzini.
U njegovu odbranu, skrenula sam prilično naglo, posle kratkog kočenja, ne pogledavši iza sebe.
U moju odbranu – nisam ga čula.
To je čudno, jer pre nego što sam izašla iz kuće pomislila sam kako je bolje da ne nosim slušalice dok vozim bicikl, jer tako neću čuti ako naiđe električni trotinet.
Pogodite šta – nisam nosila slušalice i svejedno, nisam čula električni trotinet sve dok već nije bilo kasno!
Srećom, sve je prošlo bez slomljenih kostiju i aktiviranja osiguranja.
Vozač i ja smo se prilično ljubazno otpozdravili (možda ipak manje ljubazno u sebi), dok smo nastavljali svako svojim putem.
Ipak, upravo to je bio trenutak kada sam shvatila zašto me suštinski ne privlači ideja da kupim/vozim električni trotinet.
Ukoliko ste ipak rešeni da postanete ponosni vlasnik ovog brzinca, pročitajte tekst koji sledi.

Električni trotinet cena
Iako su cene trotineta sve pristupačnije, barem kada je reč o slabijim modelima, za mnoge je i dalje veliki izdatak za kućni budžet.
Dobra vest je što su velike šanse da ga kupite po povoljnijoj ceni.
Akcije u radnjama su česte, i sve što treba da uradite jeste da budete u toku.
Gigatron, Tehnomanija i Tehnomedia samo su neke od brojnih prodavnica koje nude veliki izbor modela po akcijskim cenama.
Pitanje je vremena kada će se i vaš trotinet iz snova oglasiti sa onim čarobnim znakom % u kombinaciji sa nekim dvocifrenim brojem.
Ipak, budimo realni, taj broj retko prelazi 25.
Za one koji nisu opterećeni sindromom prvog vlasnika, postoji opcija pretrage Kupinda, Halo oglasa ili bilo koje druge online berze.
(Prim. aut. Upravo sam izmislila ovaj sindrom, što ne znači da ne postoji u praksi)
Velika je verovatnoća da ćete uspeti da nađete nov ili korišćen, ali dobro očuvan električni trotinet po fantastičnoj ceni.
Razlika u odnosu na radnje je ta što u radnji imate opcije odloženog plaćanja, dok u drugoj varijanti morate da iskeširate ceo iznos.
Po mom mišljenju, to je stavka koja u nekim slučajevima čini razliku.
Dodatna oprema za električni trotinet
Ovo prevozno sredstvo ne zahteva puno dodatnog ulaganja.
Prateći aksesoar ipak se dodatno plaća.
Dostupan je na velikom broju prodajnih mesta, ne samo u prodavnicama tehnike i velikim sportskim lancima, već ii na buvljku i u kineskim radnjama.
Električni bicikl – Preporuke za dodatnu opremu
Kaciga je stvar ličnog izbora, mada vrlo preporučljiva,
Sirena je takođe poželjna, ukoliko trotinet nije već došao u paketu sa njom.
Ne zaboravite da osigurate trotinet sigurnosnim lancem.
Meni je pre desetak godina ukraden bicikl, parkiran tik ispred vrata u stambenoj zgradi od 16 spratova.
Bio je đavolski lep (ne preterujem, Capriolo DIAVOLO), toliko lep da kriminalni umovi nisu mogli da mu odole.
Lanac ih doduše nije sprečio da ga na, prilično nelegan način, prebace u svoje vlasništvo.
Lanac je tom prilikom ostao presečen na pola.
Dodatnu traumu predstavljala je činjenica da je za njega šesti, ujedno i zadnji ček otplate, prošao tek mesec dana ranije.
Zašto vam ovo pričam?
Iz dva razloga.
Prvi razlog je da se malo požalim i prisetim vremena koje smo proveli zajedno, krstareći po gradu, brzi, mladi, lepi…
Drugi razlog je da vas posavetujem da uzmete one teške, čelične šipke u obliku slova ‘U’, koje na lopove deluju kao repelenti.
Već sam pogled na njih smanjuje njihovu želju, a što je još bitnije, volju, da vas liše vlasništva nad trotinetom.
Ukoliko već niste štedeli na trotinetu, nemojte ni na sigurnosti.
Ipak, ponavljam – kada je reč o sigurnosnim bravama, ne dozvolite da cena bude presudna – radije izdvojte i više para, za miran san.
Planiranje kilometraže & preračunavanje trajanja baterije
Električni trotinet je, jednom kada ga već kupite, jako ekonomičan jer nema praktično nikakvih troškova održavanja.
Naravno, povremeno je potrebna zamena delova, kao što su recimo gume ili baterija.
Kada je reč o ograničenjima, to je kilometraža od nekih 30 km po punjenju.
Nakon toga, bateriju trotineta je potrebno ponovo napuniti.
Dobra strana je što se uz pomoć električnog trotineta gradske gužve veoma lako zaobilaze.
Računajte na ljubomorne ispade vozača automobila, zaglavljenih u špicevima širom grada, dok vi prelazite prepreke poput šale. Llagani i uzvišeni poput bogova sa Olimpa.
Ne budite ljubomorni, vozači automobila.
Korisnici trotineta ipak imaju određenih ograničenja:
1.Ograničena brzina
2.Nema klima uređaja
3.Nema zvučnika
4.Nema ljubakanja na zadnjem sedištu automobila
Treba li da nastavim?
Najbrži električni trotinet – a zar nisu svi?
Ne vidim oko čega tolika halabuka. Čak i najsporiji trotinet i dalje je prebrz za kategoriju trotineta, barem onih trotineta kakve pamtimo.
Zašto se onda diže prašina oko brzine koju razvijaju?
Jedini razlog koji bi po meni mogao da da bude validan za ovakvu izbirljivost je možda činjenica da snaga motora utiče na veću brzinu.
Veća snaga motora pomaže da se bez problema izvuku i blaži usponi.
Dakle, prilikom kupovine svakako uzmite u obzir teren koji planirate da prelazite tokom vožnje.
- Ukoliko je mahom ravan, ne morate se toliko opterećivati brzinom i nekim dodatnim performansama.
- Ukoliko je teren pak neravan, talasast, sa dosta uspona, mislim da je pametnije da odaberete neki kvalitetniji model, koji će moći da isprati vaše potrebe.
Cena tih naprednijih modela nije sitnica.
Ipak, ima ljudi koji će za to adrenalinsko zadovoljstvo izdvojiti i do 2000 eura, a usuđujem se reći – i više.
Mnogo više.
Zašto onda jednostavno ne kupiti skuter, motor?
Pri brzini od preko 50 ili čak 80 km/h, ovim brzim igračkicama svakako nije mesto na trotoarima, nego na kolovozima.
Razlog tome leži u činjenici da je električni trotinet prevozno sredstvo budućnosti. Iiz tog razloga mislim da njegovi korisnici zaslužuju svoje parče asfalta – u bukvalnom smislu te reči!

Električni trotinet za vežbanje
Ovu sam kategoriju upravo izmislila, pošto me je zasmejala i sama pomisao na vožnju električnim trotinetom kao vid vežbanja.
Za više saveta o vežbanju i topljenju kilograma, kao i za pristup receptima koji garantuju vitku figuru, pročitajte naš tekst Zdravo mršavljenje.
U međuvremenu, suzdržite se od kupovine električnog trotineta.
Alternativa
Umesto električnog trotineta, bolje se opredelite za bicikl.
Grad Beograd prošle godine davao je subvencije u iznosu od 5000 din.
To je praktično škrtarenje u odnosu na Novi Sad koji se ove godine pokazao jako izdašnim te ponudio subvencije u iznosu od 12000 dinara.
Ukoliko je to neka vrsta takmičenja, mislim da će grad Beograd ove godine morati dosta da se potrudi da barem izjednači skor.
Ipak, malo sam skrenula sa teme, vratimo se na predmet ovog teksta.
Električni trotinet u službi šopinga?
Ok, ok, prestaću da se šalim.
Električni trotinet u službi prirode?
APSOLUTNO.
Ogroman plus i veliki aplauz za ekološki aspekt ove priče.
Nema zagađenja vazduha, nema zagađenja vode i zemljišta.
Eko frendli varijanta za sve ljubitelje prirode, i one koji se tako osećaju.
Potencijalne opasnosti
- Klizav kolovoz – izbegavajte vožnju po kiši.
- Izbočine/rupe na putu – lako je prevideti opasnost koja vreba u vidu oštećenja putne infrastrukture.
- Izbegavati vožnju u uslovima nedovoljne vidljivosti usled magle.
- Noćna vožnja je preporučljiva samo uz korišćenje reflektujuće opreme i svetla.
- Nedostatak osećaja za balans.
- Vožnja u dvoje – električni trotineti dizajnirani su za solo varijantu.
Električni trotinet za decu – veliko NE!
Za poklonike starih igračaka u novom ruhu, električni trotinet je pun pogodak.
Ne samo da nas vraća u detinjstvo, obzirom da je delom i dalje igračka, nego to čini munjevito, obzirom da je – na električni pogon.
Za sve nas koji nismo preboleli ulazak u pubertet što je nekako i zvanični kraj sasvim bezbrižnog odrastanja, ova spravica je otelovljenje igre u svetu odraslih.
Samim ti, voze je svi, od 7 do 77…
Nešto ovde ne zvuči kako treba!

Da li i vi uviđate problem?
Ne mogu dovoljno da naglasim ovo – ovaj trotinet nije igračka!
Da parafraziram – električni trotinet je jedna vrlo opasna igračka.
- Ne bi smeli da ga voze stariji ljudi, sa oslabljenim refleksima.
- Ne bi smela da ga voze deca.
- Ne bi smeo da prevozi decu.
- Ne bi smeo da se vozi pored dece.
Ma koliko da je bitno sačuvati dete u sebi, bitnije je sačuvati dete pored sebe.
Prilikom nezgode na električnom trotinetu, neće vas zaustaviti sigurnosni pojas.
Neće vam se aktivirati vazdušni jastuk.
Nećete imati nikakav vid zaštite osim kacige, ako ste bili dovoljno pametni da je stavite.
Stoga, vozi pažljivo, mali veseljače, pamet u glavu i srećan ti put! 🥰Za Vašu Dragu Savetu piše Dejana Petrović!

